felajánlom adóm 1%-át

A ROXÍNHÁZ ONLINE KULTURÁLIS FELÜLETEINEK FEJLESZTÉSE

Kedvezményezett neve: Kaposvári Roxínház Egyesület

Projekt címe: A Roxínház online kulturális felületeinek fejlesztése

Szerződött támogatás összege: 9.990.000 Ft

Támogatás mértéke (%-ban): 100%

Pályázati azonosító: EMT-TE-A-B-21-0373

Projekt időszak: 2021.09.01-2022.12.31.

Projekt tartalmának leírása:

Programunk célja volt olyan minőségi és innovatív tartalmak készítése, melyek a szórakoztatáson túl oktatási és ismeretterjesztő célt is szolgálnak. Jelen projektben az alábbi online fejlesztések valósultak meg:

– Online színház – iskolai csoportok színházi előadásainkat online tekinthették meg.

A pandémia miatt nagyon sok iskola nem jött el személyesen előadásainkra, számukra így biztosítottuk, hogy színházi, kulturális élményhez jussanak

– Online színházi játékok – Interaktív színházi foglalkozásokat valósítottunk meg iskolai osztályok részére. Oktatási és ismeretterjesztő feladatán túl az általános és középiskolás korosztály – pillanatnyilag leginkább hátrányt szenvedő, de a társadalom szempontjából az egyik legfontosabb – szociális készségeit is fejlesztettük.

1. „Karantinik” – vírushelyzet okozta bezártság-érzéssel kapcsolatos problémák feldolgozása; 2. „LOL – Egyedül nem megy” – a verbális és fizikai bántalmazások következtében kialakult konfliktusok kezelése.

– Közösségi felületek, tartalmak 

Kulturális értékeink megóvásának, széleskörű megismertetésének legújabb felületei a közösségi felületek, melyek fejlesztése további létezésünk alapját jelenti. 

II.1 Weboldal: Honlapunkat folyamatosan fejlesztjük, hogy lépést tartsunk változó igényekkel. SÚGÓLYUK – blog: benne a Roxínházhoz kapcsolódó nagyinterjúkkal. Témáink felölelik társulatunk történetét az alapítástól kezdve napjainkig, előadásaink, darabjaink kulisszatitkait a szereplők és a rendezők szemszögéből nézve.

II.2 Közösségi média – Facebook: Célunk, hogy közönségünket közösséggé formáljuk. Oldalunkat 2011. óta építjük. Az elmúlt két évben a duplájára nőtt követőink száma. Naponta jelentetünk meg minőségi tartalmakat ezen a platformon.

II.3 Youtube: 2011-ben hoztuk létre youtube csatornánkat, mely a többi felületünkhöz hasonlóan fejlesztést kívánt.

II.3.1. Rox-café: Rendszeresen jelentkező, kávéházi hangulatú kulturális videó – „podcast” műsorral jelentkeztünk az elmúlt időszakban, a Roxínházat is érintő és népszerű kulturális témákról.

A jó hangulatú beszélgetések témái legtöbbször az aktuális előadások, amelyeknek létrehozói, a rendező, a díszlet- és jelmeztervező, és egyik főszereplője szólal meg, a darab elkészülésének folyamatát bemutatva. Készült beszélgetés a színházi szakma jeles képviselőivel, akik az elmúlt évad óta erősítik a Roxínház munkáját – többek között Lugosi György színművésszel, aki nemcsak színészként, hanem rendezőként és drámatanárként segíti az előadások létrejöttét és az utánpótlás nevelését

II.3.2. „E.R.Ö”: Az iskolai tananyagokhoz kapcsolódó előadásaink rövidített összefoglalója.

Két korosztályt céloztunk meg projektünknek ezzel a részével. Egyrészt az általános iskola alsó tagozatát és felső tagozatának 5. osztályát, hiszen Fazekas Mihály Lúdas Matyi című költeménye kötelező olvasmány 5. ill. 6. osztályban (tankönyvtől függően). Ez volt az egyik darabunk, amiből 5 részes, rövidített sorozatot készítettünk, és mint egy mesét, kéthetente vasárnaponként ajánlottuk a családok részére. Másrészt az általános iskola felső tagozatát, hiszen Rideg Sándor Indul a bakterház regénye már a nagyobb gyerekeket célozza meg, és a regény a felső tagozat ajánlott olvasmánya. Utóbbiból 6 részes sorozatot készítettünk.  

Ütemezés:

2021. június-augusztus: projekt előkészítése, tervezés – a projekt összes elemének részletes kidolgozása

2021. augusztus: megkezdődött a tartalomgyártás a közösségi média felületekre, majd ezek közzététele.

Ahhoz, hogy ezeket a felületeket az eddiginél hatékonyabban használjuk, új, innovatív tartalmakkal töltsük meg, további technikai, személyi és anyagi forrásokra volt szükségünk.

Projektvezető feladata volt a programszervezés, összehangolás, felelt a közösségi oldalak tartalomgyártásáért, vezette a kulturális magazinműsort. Online színházszervező felelt az online színházi játékok lebonyolításáért, kapcsolatot tartott az iskolákkal. Grafikus: felelt az egyes elemek arculatáért. Drámapedagógus: feladata volt online színházi játékok tervezése, levezetése. Narrátor – meséló: „E.R.Ö” – projekthez volt szükséges. 

Jelen projektünkkel az online világ adta lehetőségeken keresztül elértük, hogy még többen hozzájussanak azokhoz a kulturális kincsekhez, amelyekhez személyesen nem lenne módjuk. Lehetőségünk volt arra, hogy a kultúra iránt egyelőre kevésbé vagy egyáltalán nem érdeklődők figyelmét is felkeltsük, és a kisebbségi létben élőket is segítsük a kulturális felemelkedésben.

A projektet teljes mértékben sikeresnek értékeljük, elértük azt a célt, amit kitűztünk magunknak, hiszen ezekkel a tartalmakkal tovább népszerűsítettük a Roxínházat, színesebb képet mutatva, szélesebb rétegekhez eljutva. Az egyes online felületeken több követőt, nagyobb elérést sikerült megvalósítani, aminek érezhető eredménye van a színházi, élő előadásainkon is, hiszen egyre több olyan nézőt köszönthetünk, akik még nem jártak nálunk. Ez egyaránt vonatkozik a gyerekbérletes előadásokra, és a bérletszünetes, felnőttek számára játszott előadásokra.